လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာၾကာ ၁၉၇၅-၇၆ ေလာက္ ဆီကို ျပန္သတိရမိတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔က တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းေတာ္သားႀကီးေတြပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေက်ာင္းသားေတြ အလႈပ္ရွားဆုံးကာလတစ္ခုေပါ့။ အဲဒီကာလတုန္းက ပုံႏွိပ္ေလာကမွာ ပို႔စကဒ္ေတြ ေခတ္စားေနတဲ့ကာလ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေမာင္ပန္းေမႊးတို႔႔ေခတ္ ဆိုရင္လဲ မမွားေလာက္ပါဘူး။ ကဗ်ာေလးေတြနဲ႔ေပါ့ ။ ေရာင္းေကာင္းသလား မေမးပါနဲ႔။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္လမ္း ရွမ္းရြာဆိုတာက ရန္ကုန္-မဂၤလာဒုံေလဆိပ္ သြားရာ လမ္းမႀကီးေပၚမွာ တည္ရွိပါတယ္။ ရွမ္းရြာဆိုေတာ့
ရွမ္းေတြေနၾကတာေပါ့။ အဲဒီကာလ ျပည္ေထာင္စုေန႔ ေရာက္ၿပီ ဆိုရင္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ကို တိုင္းခန္းလွည့္လည္ခဲ့တဲ့ ျပည္ေထာင္စု အလံေတာ္ႀကီးဟာ မဂၤလာဒုံေလဆိပ္ကေန က်ိဳကၠဆံကြင္းကို ျဖတ္သန္းရာ ေနရာျဖစ္ေနေတာ့ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း အလံေတာ္ႀကိဳဆိုေရး တာဝန္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရွမ္းရြာရဲ႕ တာဝန္ႀကီး တစ္ခုလို ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ တစ္ႏွစ္မဟုတ္ ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ ကာလတုန္းက ဘယ္လုိအေတြးအေခၚနဲ႔ ဘယ္လို စီစဥ္ခဲ့သလဲ မသိႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ျပည္ေထာင္စုအလံေတာ္ကို တစ္ႏိုင္ငံလုံး တိုင္းခန္းလွည့္သလိုမ်ိဳး
လွည့္လည္ အပူေဇာ္ခံၿပီး ေနာက္ဆုံး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က က်ိဳကၠဆံကြင္းကို အလံေတာ္ဆိုက္ေရာက္ၿပီး ပဲြလမ္းသဘင္၊ ျပခန္း
စသျဖင့္
အႀကီးအက်ယ္ က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓါတ္၊ ျပည္ေထာင္စုကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေအာင္ ဆိုၿပီး
ေငြကုန္ေၾကးက် အေျမာက္အျမား ကုန္က်ခံ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုကာလ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့
အႏွစ္သာရကို မျပဘဲ အေပၚယံကိုသာ ျပသခဲ့တာ ေတြ႕ရပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၉-မုိင္ျပည္လမ္း၊ ရွမ္းရြာက လူငယ္ေတြကေတာ့ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ျပည္ေထာင္စု အလံေတာ္ႀကီးကို ျပည္လမ္းကေန ထြက္ၿပီး အလံေတာ္
သယ္ယူေရးအဖဲြ႕၊ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဖဲြ႕၊ အမ်ိဳးသား
တစ္ဖဲြ႕ ဖဲြ႕ၿပီး လက္ဆင့္ကမ္း
သယ္ေဆာင္ရတာပါ။ သယ္ယူခ်ိန္ တစ္ဖဲြ႕ကို
ႏွစ္မိနစ္ထက္ မပုိပါဘူး။
ေလ့က်င့္ရတာကေတာ့ တစ္လေလာက္ၾကာပါတယ္
။ စစ္တပ္က တပ္ၾကပ္ႀကီးေတြကိုယ္တိုင္ လာေလ့က်င့္ေပးတာပါ။ အဲဒီကာလဆိုရင္ အားလုံးက အလုပ္အကိုင္ပ်က္၊ စာသင္ခ်ိန္ပ်က္နဲ႔ အခ်ိန္ေပး လုပ္ၾကရတာပါ။
အလုပ္သမားေတြအတြက္ကေတာ့ အေတာ့္ကိုေကာင္းပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဆိုေတာ့
သူတို႕အတြက္ ၿမိဳ႕နယ္ျပည္သူ႕ေကာင္စီကေန အလုပ္ခြင္ ပ်က္ကြက္ခြင့္
on duty လက္မွတ္ေတြထုတ္ေပးလို႔ပါဘဲ။ အလုပ္ဆင္းစရာ မလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ အခြင့္အေရးတစ္ခုကို ေပးလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို တာဝန္ေတြထမ္းေဆာင္ရေပမဲ့ ဝတ္စုံအတြက္ ကေတာ့ ဘာမွ တာဝန္မယူပါဘူး။ ကိုယ့္ဖာသာ ရွာရတာျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္းဆုိေတာ့လည္း ၾကာေတာ့ ဘယ္ခံႏိုင္မွာလဲ။ ရံပုံေငြ ဆိုတာကို မျဖစ္မေန ရွာရေတာ့တာေပါ့။
ဆိုခဲ့သလိုဘဲ အဲဒီကာလက အေတာ္ေခတ္စားေနတာက ပို႔စကဒ္
ေလာကဆိုေတာ့ ပို႔စကဒ္ေလး
တစ္ခုေလာက္ ထုတ္ၿပီး ရံပုံေငြ ရွာဖို႔႔ ျဖစ္လာပါတယ္။ ႏွစ္စဥ္က်င္းပေနတဲ့ ရွမ္းအမ်ိဳးသားေန႔အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္နဲ႔ ပို႔စကဒ္တစ္ခု ထုတ္ေဝေရာင္းခ် ရံပုံေငြ ရွာဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္တဲ့ ေအဝမ္း
သိန္းထြတ္ရဲ႕အကူအညီနဲ႔ ဆရာေမာင္ေမာင္သိုက္က ပုံတစ္ပုံကို ေရးေပးပါတယ္။ ပုံကေတာ့ အဆန္းႀကီး
မဟုတ္ပါဘူး။ ဗ်ိဳင္းတစ္ေကာင္ ေလထဲကို ထပ်ံေနတဲ့ပုံပါ။
ရွမ္းေလးၿမိဳ႕သမိုင္းမွာ ဗ်ိဳင္းၿမိဳ႕ ဆိုတာ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဗ်ိဳင္းၿမိဳ႕က အခု မိုးညႇင္းၿမိဳ႕ပါ။
အိုးစည္ၿမိဳ႕ ဆိုတာက မိုးေကာင္းပါ။ ဓါးၿမိဳ႕ဆိုတာက မိုးမိတ္ၿမိဳ႕ပါ။ က်ားၿမိဳ႕ဆိုတာက ဝန္းသိုၿမိဳ႕ ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္ကေတာ့ ရွမ္းေလးၿမိဳ႕သမိုင္းကို ေက်ာင္းစာထဲမွာ သင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့
သမိုင္းေတြကို တစ္မ်ိဳးေျပာင္းလိုက္ၿပီး ရွမ္းေလးၿမိဳ႕သမိုင္းကို မသင္ေတာ့ပါဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေၾကာင္းအရာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ သမိုင္းကို ဘယ္လုိလုပ္ျပင္သလဲ၊ ဘယ္လုိလုပ္ ဖုံးကြယ္သလဲဆိုတာကေတာ့ အေသအခ်ာ ျပန္စဥ္းစားၾကရမယ့္ ကိစၥ တစ္ခုျဖစ္လာရပါၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲဒီအထဲက မိုင္းညႇင္းကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ဗ်ိဳင္းပုံကို ပို႔စကဒ္
အေနနဲ႔ ထုတ္ေဝဖို႔ လုပ္ခဲ့တာပါ။
ကိုင္းဗ်ာ … … … စာေပ ကင္ေပတိုင္ အေၾကာင္းေျပာဖို႔ အေၾကာင္းရင္းခံေလးေတြ မေျပာမျဖစ္ ေျပာခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ဆိုပါစို႔ဗ်ာ
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပို႔စကဒ္ေလး
ထုတ္ေဝေရာင္းခ် ရံပုံေငြ ရွာဖို႕ အေၾကာင္းေလး သိေလာက္ပါၿပီ။ အဲဒီ ပို႔စကဒ္ေလး ထုတ္ေဝ ေရာင္းခ်ဖို႔ ဘယ္လိုလုပ္ရပါသလဲ။
အရင္ဆုံး
ၿမိဳ႕နယ္ေကာင္စီမွာ ေထာက္ခံစာသြားယူရပါတယ္။
ထုတ္ေဝသူကို ထုတ္ေဝခြင့္လက္မွတ္အတြက္ ေငြေပးၿပီး
ငွါးရမ္းရပါတယ္။ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ဝဂၤဘာလမ္းက စာေပစိစစ္ေရးရုံးကို
သြားရပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္မွတ္သားလို႔ မမွတ္မိ ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားလွတဲ့ ပုံစံေတြ ျဖည့္ရပါတယ္။ ေငြသြင္းရပါတယ္။
အစည္းအေဝးခန္းထဲကို ျမန္ျမန္ေရာက္ေအာင္ ျပင္ပနည္းလမ္းေတြ
သုံးရပါတယ္။ စိတ္မပူပါနဲ႔။ ပဲြစားေတြ ရွိပါတယ္။ သူတို႔က အကူအညီ ေပးပါလိမ့္မယ္။ မုန္႔ဖိုး
လက္ဖက္ရည္ဖိုးေတာ့ မေပးလို႔ မရပါဘူး။ ေပးရတာေပါ့ဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ့္တို႔ဟာ ၆လက္မ ၄လက္မ အရြယ္ရွိတဲ့ ပို႔စကဒ္ေလး
တစ္ခု
ထုတ္ေဝခြင့္ပါမစ္ ရဖို႕ အဲဒီလို အဆင့္ေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ရတာပါ။
ႀကိဳးစားလိုက္တာမွာ ေနာက္ဆုံးေတာ့
အစည္းအေဝးခန္းထဲကို ေရာက္သြားပါၿပီ။ ဒါဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ အလံ ႀကိဳဆိုေရးနဲ႔ တစ္နည္းတစ္ဖုံ ဆက္စပ္ေနတာမို႕ အားလုံးအဆင္ေျပသြားလိမ့္မယ္လို႕ ယုံၾကည္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့
ထင္သလို
ျဖစ္မလာခဲ့ပါဘူး။
အဲဒီမွာ ရွမ္းစာနဲ႔ေရးထားတဲ့ (ဝမ္းေခးတိုင္း) ရွမ္းစာလုံး သုံးလုံးပါတဲ့
ရွမ္းအမ်ိဳးသားေန႔ အထိမ္းအမွတ္ ျဖစ္တာမို႔ အဲဒီ ရွမ္းစာသုံးလုံးကို ကန္႔ကြက္ဖို႔ ရွိ/မရွိ ရွမ္းျပည္နယ္ ေကာင္စီရဲ႕ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ ရယူဖို႔ လိုပါတယ္
ဆိုတဲ့
ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို အစည္းအေဝးက ခ်မွတ္တယ္လို႔ သိရတယ္။ သေဘာကေတာ့ အဲဒီ ဗ်ိဳင္းပ်ံေနတဲ့
ပုံပါတဲ့
ရွမ္းစာပါတဲ့
ပို႔စကဒ္တစ္ခု ထုတ္ေဝဖို႔ ရွမ္းျပည္နယ္ေကာင္စီရဲ႕ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ ေတာင္းခံဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုေခတ္
အေတြးအေခၚ၊ အေတြ႕အၾကံဳ
နဲ႔
အဲဒီကိစၥကို စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ပါဗ်ာ။ ျပည္ေထာင္စု အလံေတာ္
ႀကိဳဆို
သယ္ယူဖို႔ လိုအပ္ေနတဲ့ ရံပုံေငြအတြက္ ပို႔စကဒ္ေလးတစ္ခု ထုတ္ေဝေရာင္းခ်ဖို႔ ကိစၥမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဝဂၤဘာလမ္း
စာေပစိစစ္ေရးက ရွမ္းျပည္နယ္ေကာင္စီရဲ႕ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ေတာင္းဆိုဖို႕ ဆုံးျဖတ္သတဲ့။ ရွမ္းျပည္နယ္ကို စာပို႔ေမးျမန္းမယ္ေပါ့။
ဒါဆို သိပ္ကိုၾကာမွာျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္မရေတာ့ပါဘူး။ ရွမ္းျပည္နယ္ကို ပို႔မယ့္စာကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကိုယ္တိုင္ယူသြားၿပီး
ရွမ္းျပည္အထိသြားၿပီး
မွတ္ခ်က္ယူခဲ့ပါမယ္လို႔ ေတာင္းဆို၊ ရုံးစာကို ရယူရပါတယ္။ အလကားေတာ့ ဘယ္ရမလဲဗ်ာ။ လက္ဖက္ရည္ေလးေတာ့ တိုက္ရတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့လည္း စာက လက္ထဲ ေရာက္ပါၿပီ။
ရွမ္းျပည္နယ္ ေကာင္စီဆီကို ကိုယ္တိုင္သြားရမယ္ ဆိုေတာ့ စရိတ္နဲ႔ဆို ပို႔စကဒ္က မေရာင္းရေသးမီ အရႈံးေပၚေနပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ လုပ္လက္စနဲ႔ ၿပီးေအာင္ေတာ့ လုပ္မယ္ဆိုတဲ့မူနဲ႔ဘဲ သြားဖို႕ ဆုံးျဖတ္လိုက္ရတာပါ။
ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကိုဝင္းေအာင္ဆိုတဲ့ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ ေတာင္ႀကီးကိုေရာက္ေတာ့ ရွမ္းျပည္နယ္ေကာင္စီရုံးကို သြားပါတယ္။ စာအဝင္ စာရင္းသြင္း ပါတယ္။ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲဆိုတာ ရုံးစာေရးေတြကို ေမးပါတယ္။ သူတို႔က အေကာင္းဆုံးက အတြင္းေရးမွဴးကို ေတြ႕တာ အေကာင္းဆုံးလုိ႔ အၾကံေပးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ရွမ္းျပည္နယ္ အတြင္းေရးမွဴးက ဦးေအာင္လွ လို႔ မွတ္မိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သူ႕ကိုေတြ႕ခြင့္ေတာင္းၿပီး သြားေတြ႕ပါတယ္။ လြယ္လြယ္နဲ႔ဘဲ ေတြ႕ခြင့္ေပးပါတယ္။ ေတြ႔ေတာ့ ဦးေအာင္လွက ရွင္းရွင္းလင္းလင္းဘဲ
ေျပာပါတယ္။ ဒီကိစၥက သိပ္မလြယ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားတို႔ ဥကၠဌ နဲ႔ ေတြ႔မွ ျဖစ္မယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း မထူးေတာ့ဘူး ဆိုေတာ့
ဥကၠဌကို ေတြ႕ခြင့္ေတာင္းပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ
ေတြ႔ရမယ္လို႔ေျပာပါတယ္။ ဝမ္းသာတာေပါ့။ ဥကၠဌ ဆိုတာ ေတြ႕ဖို႔လြယ္တာမွတ္လို႔။ ေနာက္တစ္ေန႔ သြားၾကပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဥကၠဌက ဦးထြန္းရင္ေလာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို
ေက်ာင္းသား ေလးေတြလို႔ သေဘာေပါက္ထားပုံ ရပါတယ္။
ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေတြ႕ပါတယ္။ ေရေႏြးၾကမ္းေတြ ဘာေတြ ခ်တိုက္ၿပီးေတာ့ေပါ့။ စကားေျပာေတာ့မွ ဦးထြန္းရင္ေလာက ရွင္းျပပါတယ္။
အခု ရွမ္းျပည္နယ္၊ ရွမ္းျပည္နယ္ေန႔အတြက္
ပို႔စကဒ္ေတြ ထုတ္တဲ့ေနရာမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖုံဖုံ
ထုတ္ေနတာကို ရွမ္းျပည္နယ္ ေကာင္စီ အစိုးရ အေနနဲ႔ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ အားလုံး
တစ္ေသြးထဲ တစ္သားထဲ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပို႔စကဒ္
ထုတ္မယ္ဆိုရင္ ရွမ္းျပည္နယ္ ေကာင္စီက ဆုံးျဖတ္ထားတဲ့ ပုံစံ တစ္ခုထဲကိုဘဲ ထုတ္ခြင့္ျပဳႏို္င္မယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒီဇိုင္းပုံ တစ္ခုကို ထုတ္ျပပါတယ္။ သူ႕ဒီဇိုင္းကေတာ့ ရိုးရိုးေလးပါဘဲ။ ရွမ္းျပည္နယ္ အလံေတာ္ကို ပုိ႔စကဒ္
မ်က္ႏွာတစ္ခုလုံးမွာ ေဖၚျပထားတဲ့
ပုံပါ။
ကဲဗ်ာ
.. .. .. ဘာဆက္လုပ္ၾကမလဲ။ အစည္းအေဝးဆုံးျဖတ္ခ်က္ဆိုေတာ့
ဘာမွ
ဆက္လုပ္လို႔မရေတာ့ပါဘူး။ သေဘာကေတာ့ “ကန္႔ကြက္ရန္ မရွိပါ”
ဆိုတဲ့
စာသားကေလး မရႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါဆို ခြင့္ျပဳမိန္႔ ပါမစ္လည္း ရဖို႔ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ပို႔စကဒ္ ထုတ္ေဝဖို႔ လမ္းစ ဆုံးသြားၿပီလို႔ ဆိုလုိပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္လည္း စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္နဲ႔ ရွမ္းျပည္နယ္ေကာင္စီရုံး ေအာက္ထပ္ကို ဆင္းခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာ ထူးျခားတာက ျပည္ေထာင္စုေန႔ျပပဲြ
ျပခန္းမွာ
ျပသဖို႔
ျပင္ဆင္ေနၾကတာကို
သြားၾကံဳတာပါဘဲ။ ဆိုင္းဘုတ္ေတြမွာ ရွမ္းျပည္နယ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ေရးတင္ေနၾကတာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ျပည္နယ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြဟာ အခုအခ်ိန္လို အလြယ္တကူ ရႏို္င္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာ
- အထက္တန္းေက်ာင္း ဘယ္ႏွစ္ေက်ာင္း၊ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္၊ စက္ရုံအလုပ္ရုံ ဘယ္ႏွစ္ခု စသျဖင့္ေပါ့။ အခ်က္အလက္ေတြက ျပည္ေထာင္စုေန႔မွာ
ျပဖို႔
ျပခန္းအတြက္ ျပင္ဆင္ေနတာပါ။ ဒါကို
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတြ႔ေတာ့ အေတာ္ဝမ္းသာသြားတယ္
ခင္ဗ်။ ေနာက္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုေန႔မွာ အမ်ားျပည္သူကို ျပသဖို႔ဆုိေတာ့
ကၽြန္ေတာ္တို႔က လြတ္ၿပီ ကင္းၿပီဆိုၿပီး
အကုန္ေလွ်ာက္ကူးေတာ့တာေပါ့။
တည္းခိုတဲ့ေနရာ
ေရာက္လို႔ ေရခ်ိဳးမလို႔ လုပ္တုန္း။ အစိုးရ ရုံးထဲမွာရွိတဲ့ အသိအကၽြမ္းထဲက တစ္ေယာက္က လိုက္လာၿပီး ခ်က္ခ်င္းျပန္ဖို႔ ေျပာပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲလို႔ ေမးေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ကို တကၠသို္လ္ေက်ာင္းသားေတြလို႔ လူႀကီးေတြက နားလည္ထားတယ္။ ဒါကို ခင္ဗ်ားတို႕က ၿငိမ္ၿငိမ္မေနဘဲ ေကာင္စီရုံးေအာက္က အခ်က္အလက္ေတြကို ကူးေနတာ ေတြ႕လို႔ လူႀကီးေတြက ဖမ္းဖို႔ အမိန္႔ေပးေနတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီကာလတုန္းက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဆိုရင္ ဘယ္သူမွ မခ်န္ထားပါဘူး။ အကုန္ေဒါက္ေထာက္ၿပီး ၾကည့္ေနတဲ့ကာလလည္း ျဖစ္ေနေတာ့ ဘယ္ေလာက္မွန္ၿပီး၊ ဘယ္ေလာက္မွားသလဲ
ကၽြန္ေတာ္ မသိေတာ့ပါဘူး။ စဥ္းစားဖို႔လည္း စိတ္မကူးေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီ အခ်ိန္အခါ အဲဒီကာလကေတာ့ တစ္ခ်က္ထဲ ေျပးဖို႔ဆိုတာ အလိုလို သင္ၾကားထားၿပီးသားပါ။
ဘာမွ မေျပာေတာ့ဘူး။ အဝတ္အစား ခ်က္ခ်င္းသိမ္းၿပီး
ရရာကားနဲ႔ ရန္ကုန္ကို သုတ္ေျခတင္ရေတာ့တာေပါ့။ ရွမ္းျပည္နယ္ေကာင္စီရဲ႕ မွတ္တမ္းေတြမွာေတာ့ “ထိုေက်ာင္းသားမ်ားသည္ တင္ပါးနဲ႔ဖဝါး တစ္သားတည္းက်ေအာင္ ထြက္ေျပး သြားၾကၿပီ
ျဖစ္ပါသည္” ေရးထားႏိုင္ပါတယ္။
ေၾကာက္လို႔သာ ေျပးလာရတာ။ ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့ လုံးဝ မေက်နပ္ဘူး ျဖစ္ျပန္ေရာ။ ေဘးေတြ႕မယ္ဆိုတုန္းကေတာ့ ေသေျပး ေျပးခဲ့ၿပီးမွ ေဘးကင္းရာလဲေရာက္ေရာ …
ေဟာဗ်ာ
… … ထိုးကြင္းက ထရျပန္ၿပီ ။ မေက်မခ်မ္းနဲ႕ ေဒါသေတြ ထြက္ေနေတာ့တာေပါ့။
ဘာရမလဲ။
စာေပစိစစ္ေရးရဲ႕ မိခင္ဌာန၊ ျပည္ထဲေရးကို စာေရးမယ္ေပါ့။ ဒုတိယ ဝန္ႀကီးဆီ ကၽြန္ေတာ္စာေရးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ျပည္ေထာင္စုအလံေတာ္ သယ္ယူဖို႔ ရံပံုေငြ လိုအပ္ခ်က္အရ ပို႔စကဒ္ တစ္ခုထုတ္ေဝဖို႔ လုပ္ပါေၾကာင္း၊ ရွမ္းအမ်ိဳးသားေန႔ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ထုတ္ေဝရန္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ရွမ္းအမ်ိဳးသားေန႔ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး စာေပစိစစ္ေရးက ရွမ္းျပည္နယ္အစိုးရထံ မွတ္ခ်က္ေတာင္းခံခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ရွမ္းျပည္
နယ္ေကာင္စီမွ လက္မခံပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ထုတ္ေဝခြင့္ မရပါေၾကာင္း၊ တင္ျပလိုသည္မွာ
… … … ကၽြန္ေတာ္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သား ရွမ္းအမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ရွမ္းျပည္နယ္ေကာင္စီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အထိ လာေရာက္စြက္ဖက္ၿပီး
ကၽြန္ေတာ့္အား
အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္၊ စီမံခန္႔ခဲြခြင့္ မရွိပါေၾကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ့္အား
အုပ္ခ်ဳပ္စီမံခြင့္သည္ ရန္ကုန္တိုင္း ေကာင္စီ ဥကၠဌ
ဦးေက်ာ္ျမင့္ သာလွ်င္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေန ရွမ္းအမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္ကို ရွမ္းျပည္နယ္ေကာင္စီက စီမံခန္႔ခြဲတာကို လက္မခံႏိုင္ေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္တိုင္းေကာင္စီက ဆုံးျဖတ္ညႊန္ၾကားလွ်င္ လက္ခံပါမည့္အေၾကာင္း၊ ယခု ကၽြန္ေတာ္ တို႔ထုတ္ေဝမည့္ ပို႔စကဒ္အတြက္ ခြင့္ျပဳမိန္႔သည္ ရွမ္းျပည္နယ္္ အစိုးရႏွင့္ မပတ္သက္ဘဲ ရန္ကုန္တိုင္းအတြင္းရွိ ရွမ္းအမ်ိဳးသား မ်ားအတြက္ ရန္ကုန္တိုင္းေကာင္စီတြင္သာ တာဝန္ယူသင့္ေၾကာင္း ဒုတိယဝန္ႀကီးအေနျဖင့္ စဥ္းစားေပးပါရန္
အယူခံဝင္ျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း စာေရးလုိက္ပါေလေရာ။
ကိုင္းဗ်ာ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေလာက္စာေရးေကာင္းသလဲ မသိဘူး။ ၾကြားစရာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းသလဲဆိုေတာ့ ျပည္ထဲ ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ပို႔စကဒ္
ထုတ္ေဝခြင့္ ျပဳလုိက္ပါေရာ။
စာေပစိစစ္ေရးက ဝန္ထမ္းေတြဆို အ့ံၾသလြန္းလို႔ လက္ဖ်ားတစ္ခါခါဗ်ာ။
ဘယ္တုန္းကမွ မရွိခဲ့ဖူးဘူးတဲ့။ အားလုံးက ဝိုင္းကူလိုက္ၾကတာ ပုံႏွိပ္ဖို႔ကို ေရႊစင္ပုံႏွိပ္တိုက္က ဦးညြန္႔လြင္ ဆီခ်ေပးတယ္။ အဲဒီတုန္းက အစိုးရေစ်းနဲ႔ စကၠဴလည္းေရာင္းေပးတယ္။ စကၠဴကိုလည္း
ဦးညြန္႔လြင္ ေရႊစင္ပုံႏွိပ္တိုက္ကို ခ်ေပးလို႕ ဦးညြန္႔လြင္က ေငြစိုက္ထုတ္ၿပီး ဝယ္ထားၿပီးၿပီ။ ဒီဇိုင္းကိုလည္း ဘေလာက္တုံး ခုတ္ထားၿပီးၿပီ။ ေနာက္တစ္ေန႔ဆို
ရိုက္ၿပီ။
ဒါေပမဲ့
မရိုက္ျဖစ္ပါဘူး။
ရွမ္းျပည္နယ္ ေကာင္စီ အစိုးရ က အျပင္းအထန္ကန္႔ကြက္လို႔ဆိုၿပီး
ျပည္ထဲေရးဌာနက ထုတ္ေဝခြင့္ကို ျပန္ရုတ္သိမ္းလိုက္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘာမွ မျမင္ရပါဘူး။ ေရႊစင္ပုံႏွိပ္တိုက္က ဝယ္ေပးထားတဲ့ စကၠဴကိစၥကိုလည္း
စာေပစိစစ္ေရးက တစ္ျခားတစ္ခုခုနဲ႔ အစားထိုးေပးသြားမယ္လို႕ ေရႊစင္ပုံႏွိပ္တိုက္က ကၽြန္ေတာ့္ကို
ေျပာပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ လမ္းစရိတ္ရံႈး၊ ဘေလာက္ဖိုး ရံႈး၊ ပန္းခ်ီေရးခ ရႈံး၊ ၿပီးသြားပါေလေရာ။ အရႈံးတက
အရံႈးဆုံးကေတာ့ ႏိုင္ငံေရး ဆုံးရံႈးမႈ ျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္တင္ျပခ်က္ေတြထဲမွာ အေရးအႀကီးဆုံးက ရွမ္းျပည္နယ္ေကာင္စီဆိုတာ ရွမ္းျပည္နယ္ကို စီမံခန္႔ခဲြရတာ မွန္ပါတယ္။ မျငင္းပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ရွမ္းအမ်ိဳးသားေတြကို စီမံခန္႔ခဲြခြင့္ မရွိဘူး ဆိုတာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေရးထားတာပါ။ ရွမ္းျပည္နယ္ကို စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရတာနဲ႔ ရွမ္းျပည္နယ္ျပင္ပ ရွမ္းအမ်ိဳးသားအားလုံးကို အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ဘယ္မွာ ရႏိုင္မလဲဗ်ာ။
ဒါေပမဲ့
အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ရွမ္းျပည္နယ္အစိုးရဟာ ရန္ကုန္တိုင္းမွာ ရွိေနတဲ့
ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ အေရးအရာကို ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း တင္ျပခ်င္တာပါ။
အဲဒီတုန္းက ဥကၠဌ ျဖစ္တဲ့ ဦးထြန္းရင္ေလာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဟာ ၁၉၉၃
- ခုႏွစ္ က်ိဳကၠဆံံ အမ်ိဳးသားညီလာခံမွာ ျပန္ဆုံၾကပါတယ္။ သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က အေဆာင္တစ္ေဆာင္ထဲ သုံးကုတင္ျခားၿပီး အိပ္ၾကတာပါ။ ညေနခင္းဆို
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထြန္းရီ အိပ္ဖို႔ ျခင္ေထာင္ကို သူလာေထာင္ေပးပါတယ္။ နံနက္ခင္းဆို
ျခင္ေထာင္ကို သူလာသိမ္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အၿမဲ ဆုံပါတယ္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို “ေကာင္ေလး”
“ေကာင္ေလး” လို႕ အၿမဲေခၚပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စၾက ေနာက္ၾကပါတယ္။ တစ္ေယာက္အေၾကာင္း တစ္ေယာက္ ေျပာျပၾကပါတယ္။
ဒါေပမဲ့
ကၽြန္ေတာ္သူ႕ကို ေျပာတဲ့အထဲမွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ပို႔စကဒ္ အေၾကာင္း လုံးဝ မေျပာခဲ့ပါဘူး။ သူကလည္း ကၽြန္ေတာ့္ကို လုံးဝ မမွတ္မိဖူးဆိုေတာ့ ျပန္ေျပာလည္း အက်ိဳးမရွိေတာ့ဘူးေလ။
အဲဒီမွာ ေျပာခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ စနစ္ရဲ႕ သားေကာင္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းတာက အမွန္တရားကို ရွာေတြ႕ခဲ့ေပမဲ့ ေဖၚထုတ္ျပသႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့တာပါဘဲ။ အဲဒီ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာေတြဟာ တကယ္တမ္း
ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္ အင္မတန္မွ ရင္နာစရာေတြပါဗ်ာ။ လဲြေခ်ာ္ခဲ့တ႔ဲ စီမံခန္႔ခဲြမႈေတြလို႔ သမိုင္းဆရာတစ္ခ်ိဳ႕က ဆိုေကာင္းဆိုၾကပါလိမ့္မယ္။
တကယ္တမ္းမွာေတာ့
လူတစ္စုရဲ႕ အတၱ၊ ေလာဘ၊ မာန ေတြေၾကာင့္ဆိုတာ ဘယ္လိုမွ မျငင္းကြယ္ႏိုင္ပါဘူးဗ်ာ။ အဲဒီလိုနဲ႔ဘဲ တုိင္းျပည္ၾကီးဟာ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ
အနည္းဆုံး
ႏိုင္ငံဘဝကို
ေရာက္သြားရေတာ့တာပါဘဲ။
ရင္နာစရာ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ စကၤာပူႏိုင္ငံကို ကမၻာ့ထိပ္တန္းႏိုင္ငံျဖစ္လာရေအာင္ ယခင္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကုို
အတုယူၿပီး တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ စကၤာပူႏိုင္ငံ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး လီကြမ္းယူက “ အဲဒီေလာက္ သံယံဇာတ ေပါၾကြယ္တဲ့ ႏုိင္ငံကို ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး ကမၻာ့
အဆင္းရဲဆုံး ႏိုင္ငံျဖစ္ေအာင္လုပ္လိုက္ တာလဲဆိုတာ မစဥ္းစား တတ္ေတာ့ပါဘူး
” လို႔
ေျပာသြားဟာ ရင္နာစရာ အေကာင္းဆုံးပါဘဲ။
သူေျပာတာ ဟုတ္မွာပါ။
အခုေျပာျပခ်င္တဲ့ ဥပမာေလးကို ၾကည့္ရင္
သေဘာေပါက္မယ္ထင္လို႔ ဆက္ၿပီး ေျပာျပခ်င္တာပါ။ စာေပစိစစ္ေရး အေၾကာင္းကေလး တစ္ခုေပါ့။
ကၽြန္ေတာ္ ျဖတ္သန္းဖူးတဲ့ စာေပစိစစ္ေရးကေတာ့ သူမ်ားေတြ
တင္စားသလို စာေပကင္ေပတုိင္ ဆိုၿပီး ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့
ကၽြန္ေတာ္ တပ္အပ္ေသခ်ာ
မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့
အဲဒီ
ကာလတုန္းက စာေပစိစစ္ေရးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြအတြက္သာ ကင္ေပတုိင္ျဖစ္ရတာပါ။ လုပ္ငန္းရွင္ တရုတ္ေတြ၊ ကုလားေတြအတြက္ကေတာ့ တကယ့္
နိမၺာန္လမ္းႀကီးတစ္ခု ျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ထုတ္ေဝသူအပိုင္းကို ခ်န္ထားၿပီး
ပုံႏွိပ္သူအပိုင္းကိုဘဲ ၾကည့္လိုက္ရင္ ပုံႏွိပ္သူလုပ္ငန္းရွင္ အႀကီး/အေသးေတြထဲမွာ တပ္မေတာ္အၿငိမ္းစား အရာရွိႀကီးေတြ အမ်ားအျပားပါဝင္ပါတယ္။
တစ္ခါသားမွာေတာ့ဗ်ာ။ ပုံႏွိပ္လုပ္ငန္း မွတ္ပုံတင္ သက္တမ္းတိုး လုပ္ၾကပါတယ္။ ေထာက္လွမ္းေရးဗိုလ္ႀကီး ကေန ေျပာင္းလာတဲ့ ဒု-ညႊန္မွဴးအဆင့္ ရွိတဲ့ လူငယ္အရာရွိက အၿငိမ္းစား အရာရွိႀကီးေတြကို တန္းစီခိုင္းတာ၊ ဟိန္းတာ ေဟာက္တာ ေတြ႕ရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္အေတာ္ကို စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတယ္။ အေၾကာင္းသိျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္က စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့
အဲဒီဟိန္းေဟာက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ပတ္သက္ရာ ပတ္သက္ေၾကာင္း တရုတ္လုပ္ငန္းရွင္ေတြ၊ ကုလားလုပ္ငန္းရွင္ေတြအဖို႔ တန္းစီဖို႔ေနေနသာသာ လာစရာေတာင္ မလိုလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေခတ္ကာလမွာ ေျပာေျပာေနၾကတဲ့ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္လိုမ်ိဳးနဲ႔တြက္ရင္ အေတာ္ကို ဆိုးဝါးလွပါတယ္။
ကင္ေပတိုင္ေတြသာ သူတို႔ကို
အဲဒီတုန္းက စာေပစိစစ္ေရး နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္တာကို သိရင္ အေတာ္ရင္နာစရာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ကင္ေပတိုင္ေတြက ကိုယ္က်ိဳးၾကည့္ မၾကည့္
ကၽြန္ေတာ္ မသိေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ၾကံဳခဲ့ရတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြကို အေၾကာင္းျပၿပီး ကိုယ္က်ိဳးရွာခဲ့တာ အမ်ားအျပား ရွိခဲ့လို႔ပါဘဲ။ အားလုံးကိုေတာ့ မဆိုခ်င္ပါဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ ေမတၱာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကူညီခဲ့ၾကတဲ့ လူေကာင္းေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိေနလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး အဲဒီလုပ္ပိုင္ခြင့္နဲ႔ လုပ္စားသြားၾကတာေတြဟာ အမွန္တကယ္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း ျမန္မာစာေပဟာ နည္းနည္းေလး
သက္ဆုိးဆက္ရွည္ႏိုင္ခဲ့တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ အဲဒီလို ေျပာခ်င္ပါတယ္။ သူတို႔သာ ကို္ယ္က်ိဳးမရွာခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာစာေတြ ထြက္ဖို႔ေတာင္ အေတာ္ႀကီး
မလြယ္ပါဘူး။ ေက်းဇူးေတာင္ တင္ရမလို
ပါလားေနာ္။
ကို္င္းဗ်ာ … … … ကၽြန္ေတာ့္
ကိုယ္ေတြ႕ေလးတစ္ခုေတာ့ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
၁၉၈၅- ေလာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ပါတီ
ယူနစ္ကေန တာဝန္ေပးခဲ့တဲ့ သမဝါယမ
အခက္အခဲတစ္ခုကို ေက်ာ္လႊားဖို႔ဆိုတဲ့တာဝန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ဟာ မရႈမလွ
ရံႈးသြားၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာ တာဝန္က ႏႈတ္ထြက္ခဲ့ၿပီး
ကိုယ္ပိုင္အလုပ္တစ္ခုအေနနဲ႔ ပုံႏွိပ္ေလာကကို ကၽြန္ေတာ္ ေျခစုန္ပစ္ဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ေျပာရရင္ ေတာ့ လုပ္ငန္းအေသးေလးပါ။ အခုထိလည္း အေသးေလးနဲ႔ ဆက္ရွင္သန္ေနရတာပါ။
ဒါေပမဲ့
လူေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကို အေတာ္အထင္ႀကီးၾကတယ္ ခင္ဗ် ။ အမွန္ေျပာရရင္ အထင္မွားတာပါ။ ေကာင္းေသာ အထင္မွားမႈပါ။
လုပ္ငန္းႀကီးေတြ အပ္ၾကတယ္။ အဲဒီထဲက သစ္ေတာဦးစီးဌာနက ညႊန္ၾကားေရးမွဴး အဆင့္ရွိတဲ့ အရာရွိႀကီး
တစ္ေယာက္က သူတို႔သစ္ေတာဦးစီးဌာနက စာအုပ္အေဟာင္းႀကီး တစ္အုပ္ကို ျပန္ၿပီး အသစ္ရိုက္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို
တာဝန္ေခၚေပးပါတယ္။ စာအုပ္က အထူႀကီးပါ ။
ေျပာရရင္ေတာ့ အဲဒီစာအုပ္က ရွားပါးစာအုပ္ပါ။ ၁၉ဝ၁-
ခုႏွစ္ေလာက္က အဂၤလိပ္လက္ထက္က ရိုက္ထားတဲ့ စာအုပ္ကို ျပန္လည္ျဖည့္စြက္ျပဳျပင္ခ်က္နဲ႔ ရိုက္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ စာအုပ္ကေတာ့ ေျပာရရင္ ပညာရွင္လက္စဲြစာအုပ္ပါ။ သာမန္ျပည္သူေတြ အဖို႔ နားမလည္ႏိုင္ပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရွိတဲ့ သစ္ႀကီးဝါးႀကီးက အစ ေျမမွာေပါက္ေနတဲ့ ႏြယ္ျမက္ေတြအဆုံး
သူတို႔ရဲ႕ ရုကၡေဗဒအမည္၊
ရွမ္းအေခၚအေဝၚ ၊ ကခ်င္အေခၚအေဝၚ ၊ ျမန္မာအေခၚအေဝၚ ၊ ေပါက္ေရာက္ရာေဒသ နဲ႔ အဲဒီေဒသရဲ႕အေခၚအေဝၚေတြကို စနစ္တက်
ျပဳစုထားတဲ့ အဖိုးတန္
စာအုပ္တစ္အုပ္ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီစာအုပ္ကို ေခတ္နဲ႔ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဌာနဆိုင္ရာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ျပန္လည္ တည္းျဖတ္ဖို႔လုပ္သူကေတာ့ မစၥတာ ဟန္းေလး
ဆိုသူျဖစ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္ကူကူ မွတ္လို႔ရေအာင္ သူဟာ အဆိုေတာ္ ဘုိဘုိဟန္ ရဲ႕အေဖျဖစ္ပါတယ္။ ကမာရြတ္ အာတီးယား လမ္းမွာေနပါတယ္။
ဌာနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာတူၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း ဆရာႀကီးနဲ႔အလုပ္ စလုပ္ရပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ခဲနဲ႔စာစီရတဲ့ ကာလ ျဖစ္ပါတယ္။ သူျပင္ထားတဲ့စာမူကို ကၽြန္ေတာ္တို႕က ခဲနဲ႔ျပန္စီ ရတယ္။ ၿပီးရင္မူၾကမ္းထုတ္ၿပီး ဆရာႀကီးဆီ ေန႔စဥ္သြားပို႔ ရပါတယ္။
ေနပူပူ
မိုးရြာရြာ အခ်ိန္မွန္ပို႔ရပါတယ္။
အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ တစ္စီးဝယ္ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဆရာႀကီးဆီကို ေန႔စဥ္
အခ်ိန္မွန္ပို႔ ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ပါတယ္။ လေပါင္း
အေတာ္ၾကာ ေန႔စဥ္
ဆရာႀကီးဆီကို ကၽြန္ေတာ္သြားပါတယ္။ သူဖတ္ၿပီးသားကို စက္တင္ရိုက္ဖို႔ ျပန္ယူခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္အသစ္ သူ႔ကိုေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ လေပါင္းအေတာ္ ၾကာ
သြားလိုက္လာလိုက္နဲ႔ ဆရာႀကီးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ေလး ခင္မင္မႈ ရွိခဲ့ပါတယ္။
ျပႆနာက ဆရာႀကီးရဲ႕ စာအုပ္ကို စာေပစိစစ္ေရးမွာ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းတဲ့အခါ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ စာမူကို ကၽြန္ေတာ္က တာဝန္ယူၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္က်ေအာင္ တင္ေပးရတာပါ။ ဌာနဆိုင္ရာ စာအုပ္ဆိုေတာ့လည္း မတင္လို႔ကို
မရဘူး ခင္ဗ်။ တင္လိုက္ေတာ့ တစ္လလည္း
မက် ။
ႏွစ္လလည္း မက်
။ ကၽြန္ေတာ္က ဘာျပႆနာမွ မရွိႏိုင္ေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆးမွတ္ထားတာ။ ဘယ္ဟုတ္လိမ့္မလဲဗ်ာ။
အဲဒီစာအုပ္ကို စိစစ္ဖို႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ စာၾကည့္တိုက္ကို ပို႔ထားပါသတဲ့။
စာၾကည့္တိုက္ကို လိုက္ေမးေတာ့ သစ္ေတာဌာနကိုဆက္ၿပီး ပို႔ထားပါသတဲ့။ ကဲဗ်ာ ဆက္လိုက္ၾကရေအာင္ ဆိုၿပီး သစ္ေတာဌာနကို လိုက္ေတာ့ ဌာနက ကတိကေတြက သူတို႔အေနနဲ႔ မပိုင္လို႔ သစ္ေတာဦးစီးဌာနကို ပို႔ထားပါသတဲ့။
ဘာရမလဲ
ကၽြန္ေတာ့္ကို
အလုပ္အပ္ထားတာက သစ္ေတာ ဦးစီးဌာနဘဲ ။ အဲဒီလိုက္သြားေတာ့ ဒု-ညႊန္မွဴးတစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ေလွေလွာ္အသင္းမွာ သိခဲ့တဲ့ ေလွေလွာ္ဖက္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနတယ္။ သူ႕အားကိုးနဲ႔ေမးလိုက္ေတာ့ စာၾကည့္တိုက္က ပညာရွင္ဆီပို႔ထားတယ္တဲ့။
ကိုင္းဗ်ာ
… ေျပာပါေတာ့မယ္။ အဲဒီ ပညာရွင္က ဘယ္သူမ်ား ထင္ပါသလဲ။ မစၥတာ ဟန္းေလး
ဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။
မစၥတာ ဟန္းေလး တည္းျဖတ္ထားတဲ့စာအုပ္ကို ဟိုပို႔ ဒီပို႔ ဌာနဆိုင္ရာ အဆင့္ဆင့္ကို
ျဖတ္သန္းခဲ့ၿပီး
ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ ျပန္စိစစ္ဖို႔ (တနည္းအားျဖင့္ ေထာက္ခံခ်က္ေပးဖို႔) တစ္ပတ္လည္ခဲ့ၿပီး
အဲဒီ
တည္းျဖတ္ စာေရးသူ မစၥတာ
ဟန္းေလးကိုယ္တိုင္ ျပန္ျဖစ္ေနပါတယ္။
အစ-အဆုံး
လိုက္ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဘယ္ေလာက္ေမာမယ္ထင္ပါသလဲ။ ဆရာႀကီးကို
ေျပာေတာ့
သူက
“ဟုတ္လား ။ ကၽြန္ေတာ္ မၾကည့္ျဖစ္ေသးဘူး ။ ၾကည့္ေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ ၊ ေျပာပါအုန္း” လို႔ဆိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လဲ ခင္မင္ရင္းစဲြ
ရွိေနတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး
“ဆရာႀကီးရယ္ ကန္႔ကြက္လုိက္ေပါ့ဗ်ာ
” လို႔ေျပာလိုက္ေတာ့ ဆရာႀကီး
ခင္ဗ်ာ
ရီလိုက္ရတာ ဖတ္ဖတ္ကိုေမာလို႔။
အဲဒါနဲ႔ စာေပစိစစ္ေရးက ညႊန္မွဴးကို ဝင္ေတြ႕ၿပီး
အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာလိုက္ေတာ့ သူခင္ဗ်ာလဲ ရီလိုက္ရတာ အူတက္မတတ္ပါဘဲ။ ေနာက္ေတာ့ သစ္ေတာဌာနက စာကို ေစာင့္ မေနေတာ့ဘဲ ေနာက္တစ္ပတ္ ဗုဒၶဟူးအစည္းအေဝးကို တင္ၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္ ခ်က္ခ်င္းထုတ္ေပးလုိက္ပါေတာ့တယ္။
တကယ္ေတာ့
စာေပစိစစ္ေရးဆိုတာ ပညာရပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
သူတို႔ မသိတာ၊ မပိုင္တာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ သူတို႔မသိေတာ့
တစ္ျခားသိသူေတြကို တာဝန္ခံခိုင္းဖို႔ ေပးပို႔စိစစ္ခိုင္းရတာေတြရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ တိုင္းရင္းသားစာေပ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ စာေပစိစစ္ေရးဌာနမွာ တိုင္းရင္းသားစာေပ စိစစ္ႏိုင္သူ မရွိပါဘူး။ အထက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပခဲ့တဲ့ ပို႔စကဒ္ကိစၥမွာ ရွမ္းစာလုံးသုံးလုံးေလာက္ကုိ ရွမ္းျပည္နယ္ေကာင္စီရွိတဲ့ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕အထိ ေပးပို႔ စိစစ္ခိုင္းခဲ့တာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုနည္းနဲ႔ တိုင္းရင္းသား
စာေပေတြ ဒုကၡလွလွ ေတြ႔ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒါကို
ဆိုင္ရာျပည္နယ္ေတြကို ျပန္ပို႔ေပးၿပီး စိစစ္ဖို႔၊ တာဝန္ယူဖို႔ ကန္႔ကြက္ရန္ ရွိ - မရွိ
ေတာင္းေတာ့တာပါဘဲ။ ျပည္နယ္တိုင္းကလည္း တိုင္းရင္းသားစာေပ ပိုင္ပိုင္သိတာ သိပ္မရွိပါဘူး။ ရွိခဲ့လည္းဘဲ အဲဒီပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ထဲက တာဝန္ခံဖို႕ ဆိုတာ အဲဒီေခတ္မွာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
အဲဒီလိုနည္းနဲ႔ တိုင္းရင္းသားစာေပဆိုတာ အဲဒီေခတ္မွာ အလြန္႔အလြန္ကို ရွားပါးသြားခဲ့ရတာပါ။ တိုင္းရင္းသားေတြ ဖက္က အစိုးရအေပၚအထင္အျမင္ မေကာင္းတာ (အျမင္မွားတာ မဟုတ္ပါ) ဟာ မွားတယ္လို႔ မေျပာႏိုင္ပါဘူး။
လိုလွ်င္ၾကံဆ နည္းလမ္းရ ဆိုသလိုပါဘဲ အခ်ိန္မီ ထုတ္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္တဲ့နည္းတစ္ခု ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ျမန္မာလိုဘာသာ ျပန္ေပးရတာပါဘဲ။ နည္းလမ္းေတြ ဝုိင္းရွာၾကေတာ့ ျမန္မာဘာသာျပန္ေပးတဲ့နည္းက အျမန္ဆုံးဆိုတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေကာင္းၿပီး
ဘာသာျပန္ေပးၾကတာေပါ့။ ၾကာေတာ့လည္း
မျဖစ္ႏိုင္ ျပန္ဘူး။ ျမန္မာဝတၱဳေရးသမား တစ္ေယာက္က ျမန္မာလို တစ္ခါဘဲေရးလိုက္ရင္ စိစစ္ခံႏို္င္ၿပီ။ တိုင္းရင္းသားဘာသာေရး စာေရးဆရာကေတာ့ ျမန္မာလို ဘာသာျပန္ရတာနဲ႔ဆုိေတာ့
ႏွစ္ဆ ပိုၿပီး အလုပ္လုပ္ရျပန္ေရာ။ တြက္ေျခ မကိုက္ဘူးေပါ့။
ကၽြန္ေတာ္စမ္းဖူးပါတယ္။ ဘယ္လုိဘဲ ျဖစ္ျဖစ္
ရွမ္းဘာသာနဲ႔ ဝတၱဳေလးတစ္ပုဒ္ ထြက္ေအာင္ဆိုၿပီးေတာ့
ရွမ္းဘာသာ ဝတၱဳစာအုပ္ကို အပင္ပန္းခံၿပီး ျမန္မာဘာသာ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္လို ဘာသာျပန္ေရးၿပီး တင္လုိက္တယ္။
ေဟာဗ်ာ …
… … ကၽြန္ေတာ္တင္လိုက္တဲ့ ျမန္မာဘာသာျပန္စာမူကို စာလုံးေပါင္း
သတ္ပုံက်မ္းနဲ႔ မကိုက္ညီလို႔ အမွားျပင္ဆင္ေပးထားပါသတဲ့။
အဲဒီလို ျပင္ဆင္ေပးရတဲ့အတြက္ ျပင္ဆင္ခ ေငြဘယ္ေလာက္က်သင့္ ဆိုတာ စာလုံးေရနဲ႔တြက္ၿပီး ေတာင္းခံစာေပးလာေလရဲ႕။ ေမာင္မင္းႀကီးသား။
ျမန္မာစာသတ္ပုံ အမွားေတြကို ကၽြန္ေတာ္က ရွမ္းစာမွာ ဘယ္လိုုလုပ္ၿပီး အမွားျပင္ရမတုန္းဗ်ာ။ စဥ္းစားၾကည့္ပါအုန္း။ အဲဒီကတည္းက ကၽြန္ေတာ္လည္း လက္ေျမႇာက္လိုက္ေတာ့တာပါဘဲ။ ႏွစ္ေတြေတာ့ အေတာ္ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ အခုေတာ့လည္း
စာေပစိစစ္ေရး မရွိေတာ့ဘူးဆိုေတာ့
အရင္က
ျဖစ္ခဲ့တာေတြဟာ ရယ္စရာ ေမာစရာေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပါဘဲ။
စာေပေခတ္ႀကီး
တစ္ခုကို ေနာင့္ေႏွးသြားေအာင္ လုပ္ခဲ့တဲ့ စနစ္ဆိုးႀကီးတစ္ခုလို႔ဘဲျမင္လိုက္ရေအာင္ပါ။ အဲဒီ အမွားႀကီးဟာဆိုရင္ အခုထိတိုင္ေအာင္ စာေပေလာကကို ရိုက္ခတ္ေနဆဲ
ျဖစ္တယ္ဆိုတာ စာအုပ္ေစ်းကြက္၊ စာအုပ္ေလာကရဲ႕ ဒီေန႔အေျခအေနကို
ၾကည့္လိုက္ရင္ တကယ့္ကို
သံေဝဂ
ရစရာ ပါဘဲ။ စာအုပ္ဆိုင္ေတြ တစ္ဆိုင္ၿပီးတစ္ဆိုင္ ပိတ္သိမ္းသြားၾကတာဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ လူငယ္ေတြနဲ႔ စာအုပ္စာေပေတြ ေဝးသြားေစတာ
ျဖစ္ပါတယ္။ စာအုပ္စာေပနဲ႔ ေဝးေလ လူငယ္ေတြရဲ႕ ေနာင္ေရးကို ရင္ေလးရေလ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ ေနာက္ဆက္တဲြ ရိုက္ခတ္မႈေတြက ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ျပင္းထန္ေနသလဲ ဆိုတာ။
အင္းေလ
.... …. …. ေနာက္ထပ္ စာေပကင္ေပတိုင္ေတြ ထပ္မေပၚေအာင္ ဝိုင္းႀကိဳးစားၾကရမွာပါ။
No comments:
Post a Comment